Aamiaisseminaarin tai jonkin muun tapahtuman esitysmateriaalit on yleensä joko lähetelty sähköpostilla osallistujille tai pantu yrityksen nettisivulle ladattavaksi. Mutta jos haluat materiaaleillesi mahdollisimman suuren yleisön, on olemassa paljon parempikin tapa: lataa materiaalisi SlideShare-palveluun. SlideSharen katseluikkunan voit sitten helposti upottaa esimerkiksi kotisivullesi, blogiisi tai vaikkapa LinkedIn-profiiliisi. Lukijasi voivat myös helposti jakaa materiaalisi tuttujensa kanssa.
Näin kasvatat samalla mukavasti yrityksesi verkkojalanjälkeä, sillä yhteisömedian palvelut, joihin SlideSharekin kuuluu, ovat hakukoneiden lemmikkejä. Käytännössä siis Google nostaa SlideShareen lataamasi materiaalin erittäin korkealle hakutuloksissa, kun potentiaalinen asiakkaasi tekee Google-haun jollain materiaalissa käsitellyllä hakutermillä.
Eikä SlideShare sovi pelkästään esitysmateriaalille, vaan sinne voit ladata kaikenlaisia dokumentteja useissa suosituissa tiedostomuodoissa. Ja jos haluat jotakin extraa, lisää esitykseesi ääniraita ja luo ns. SlideCast.
SlideShare on esimerkki B2B-markkinoijille erittäin hyödyllisestä yhteisömedian palvelusta, jota kannattaa hyödyntää. Ja jos yritykselläsi on markkinointitarkoituksiin sopivia videoita – vaikkapa samaisesta seminaarista kuvattuna – kannattaa niitä varten avata YouTube.kanava. Sillä saat nimittäin samat hyödyt videoiden jakeluun liittyen! Yhteisömediassa on voimaa.
Pekka Sahlsten
Latest posts by Pekka Sahlsten (see all)
- Onko 2014 asiakkaan vuosi? - 02.01.2014
- Asiakkuudenhallinta kuntoon: älä unohda asiakasta! - 05.10.2013
- CRM-hanke kannattaa ottaa vakavasti - 24.05.2013
- Luurikammo on tervettä - 14.04.2011