Jos tavoitteenasi on löytää uusia asiakkaita vuonna 2011, tässä olisi hieman lukemista aiheesta näin välipäiviksi.
Prospektointi – Opas Systemaattiseen Asiakashankintaanhttp://static.slidesharecdn.com/swf/ssplayer2.swf?doc=prospektointi-opassystemaattiseenasiakashankintaan-091215153832-phpapp02&stripped_title=prospektointi-opas-systemaattiseen-asiakashankintaan&userName=myyntiplus
The following two tabs change content below.
Pekka Sahlsten
Pekka työskentelee konsulttina CRM-kehityshankkeiden parissa Crementum Oy:ssä.
Latest posts by Pekka Sahlsten (see all)
- Onko 2014 asiakkaan vuosi? - 02.01.2014
- Asiakkuudenhallinta kuntoon: älä unohda asiakasta! - 05.10.2013
- CRM-hanke kannattaa ottaa vakavasti - 24.05.2013
- Luurikammo on tervettä - 14.04.2011
Anonymous
Pekka,lujaa tavaraa kuten aina ennenkin! Jaan (ja toteutankin arjessa enimmäkseen (sic)) ajatuksesi uusasiakas -hankinnan prosesseista ja toimintamalleista. Näin se vaan menee, kuten esität. Jos lähdet / pääset tätä myymään, niin annan mielihyvin "tulitukea" tälle ajatusmaailmalle.t. esa j
Henrik
Kirjoittaja on poistanut tämän tekstin.
Henrik
Erittäin asiallinen opas Pekka!Yrittäjät tarvitsevat tätä, olen nähnyt niin monta tapausta jossa kaikki tämä on enemmän sattumanvaraista ja kaoottista. Myönnän itse olevani syyllinen samaan 🙂
<b>Pär Österlund</b>
Pekka, Kiitos hyvin kirjoitetusta oppaasta! PK-sektorin yritysten johdon ja myynnin johdon kanssa keskustellessani olen tullut siihen tulokseen, että yksi suurimmista uusasiakashankinnan ongelmista on, ettei se ole prioriteetti. Niin myynnin johto kuin myyjätkin käyttävät aikansa nykyasiakkaille myymiseen, eikä mitään uusmyynnin systematiikkaa synny. Vaikka myynnin johto löytää tahtotilan, he eivät saa myyjiä innostumaan. Mitä sanot, miten nykyasiakkaisiin keskittyvä myyntiorganisaatio saadaan käännettyä kasvun tielle? Tarvitaanko muutokseen puhtaasti uusasiakashankintaan keskittyviä myyjiä? Pitääkö myynnin johdon yksinkertaisesti potkia myyjänsä uusien asiakkaiden luo?
Pekka Sahlsten
Pär, selkärankareaktion sanoisin, että tarvitaan uusasiakashankintaan fokusoituva tiimi, jossa on oikeat pelaajat.