4 Comments

  1. Jännä juttu että yleensä ketterät ja näppärät pienet yritykset ovat jättäytyneet sosiaalisesta mediasta pois. Vastapainona suuret, kankeat goljatit ovat omaksuneet sen aika hyvin. Eikös tämä mene yleensä toisinpäin? Mistähän tämä johtuu?

  2. Omasta kokemuksesta sanoisin pienen yrityksen omistajana, että yhtenä tärkeänä esteenä on varmasti aika- ja resurssipula. Esimerkiksi tällainen suhteellisen säännöllinen blogikirjoittelu vie runsaasti aikaa. Siihen kun vielä lisätään keskustelupalstat, Twitterit ja LinkedIn:it…Toisaalta "sosiaalisessa mediassa oleminen" nähdään strategisena brändinrakentamisena ja sen sellaisena isojen yritysten hömppänä. Pienet yritykset keskittyvät toimenpiteisiin, joiden mielletään tuovan tuloksia lyhyemmällä tähtäimellä. Sosiaalisen median arvoa taktisen markkinoinnin välineenä vain ei ole ymmärretty.

  3. Tuon resurssipulan voin allekirjoittaa ehdottomasti näin toisena pienen yrityksen omistajana. Siitä perusteena ekan blogini kuolema, koska kirjoittaja (minä) olin liian passiivinen. Onneksi uutta blogosfäärin valloitusyritystä on jo tulossa.Muistaakseni pohdit aiemmin blogillesi paikkaa. Mulla on nyt sama ongelma enkä oikein ole osannut päättää. Blogi voisi olla ihan omanansa, mutta toisaalta se voisi olla myös auttamassa SEO:ta firman sivujen yhteydessä. Ootko päässyt Pekka tässä asiassa pitemmälle?

  4. Enpäs Jani ole tuossa kysymyksessä kovin paljon edennyt. Luultavasti teen jonkinlaisen sivustouudistuksen alkuvuodesta, joten palaan siihen asiaan tuolloin uudelleen. Chris Koch kirjoittaa tässä blogissaan samasta aiheesta.

Leave a Reply