Kuten mm. Taloussanomista saimme lukea, alkaa Google tuoda hakutuloksiin tuloksia myös mm. Twitteristä. Tämä on mielestäni vain osa trendiä, joka merkitsee sosiaalisen median muuttumista aina vain vahvemmaksi markkinoinnin ja brändin hallinnan välineeksi.
Jo aiemminhan hyvällä sisällöllä varustettu blogi on muodostunut tieksi hakukoneiden sydämeen. Enää ei markkinoinnin tehoa välttämättä ostetakaan rahalla, vaan kyvyllä ja uskalluksella tarjota potentiaalisille asiakkaille mahdollisimman hyödyllistä informaatiota mahdollisimman helposti.
Nyt aktiivisuus myös muissa sosiaalisen median palveluissa, kuten Twitterissä palkitaan, ja suuntaus tulee varmasti jatkumaan. Kaikki eivät siitä tietenkään välttämättä pidä, että vanhat tavat markkinoida eivät enää toimikaan kuin ennen ja asiakkaat ovat paenneet verkkoon.
Ne yritykset, jotka tämän ajoissa ymmärtävät ja ottavat muutoksen vastaan avosylin, ovat etulyöntiasemassa. Yritysten alkaakin mielestäni olla korkea aika ottaa pää pois pensaasta ja miettiä aidosti, olisiko sosiaalinen media sittenkin mahdollisuus eikä vain uhka.
Pekka Sahlsten
Latest posts by Pekka Sahlsten (see all)
- Onko 2014 asiakkaan vuosi? - 02.01.2014
- Asiakkuudenhallinta kuntoon: älä unohda asiakasta! - 05.10.2013
- CRM-hanke kannattaa ottaa vakavasti - 24.05.2013
- Luurikammo on tervettä - 14.04.2011