Tämä kirjoitus ei liity blogin aiheeseen kovin läheisesti, mutta jälleen on Ryanair uutisissa – taitaa olla lähes ainoa lentoyhtiö, josta nykyään uutisoidaan muustakin syystä kuin taloudellisista ta muista turmista johtuen. Kauppalehti kertoi STT:n uutisesta (koskien seisomapaikkoja lennoilla) nettisivullaan näin:
Halpalentoyhtiö Ryanairin mukaan lentokoneen seisomapaikat saavat kannatusta matkustajilta. Yhtiö teetti aiheesta nettikyselyn. Vastanneista 60 prosenttia oli sitä mieltä, että lentomatkustajilla pitäisi olla mahdollisuus valita lyhyillä lennoilla seisomapaikka.
Jos seisaaltaan matkustava saisi lipun puoleen hintaan, reilut 40 prosenttia luopuisi istuimestaan. Ilmainen matka houkuttaisi 66 prosenttia vastanneista pystyasentoon. Ryanairin mukaan kyselyyn vastasi parin viikon aikana yli 120 000 asiakasta.
Itse asiaan sen kummemmin puuttumatta, Ryanair se vaan tuntuu osaavan tuon sissimarkkinoinnin ja tai kutsutaanko tätä nyt sitten vaikkapa sissi-PR:ksi. Milloin ollaan tuomassa maksua WC-käynteihin ja milloin suututetaan vaikkapa itse paavi yhdellä pienellä lehti-ilmoituksella. Ja aina päästään otsikoihin. Hienoa työtä, Ryanair.
Pekka Sahlsten
Latest posts by Pekka Sahlsten (see all)
- Onko 2014 asiakkaan vuosi? - 02.01.2014
- Asiakkuudenhallinta kuntoon: älä unohda asiakasta! - 05.10.2013
- CRM-hanke kannattaa ottaa vakavasti - 24.05.2013
- Luurikammo on tervettä - 14.04.2011