Asiakkaat osaavat hankkia tietoa. Internet on pullollaan tietoa tuotteista, palveluista ja eri ratkaisuvaihtoehdoista. Ostajat osaavat vertailla kilpailijoiden tuotteita ilman myyjiäkin. Kun on kyse monimutkaisista tuotteista tai palveluista, viettää asiakas luultavimmin runsaasti aikaa internetissä tekemässä tätä taustatutkimusta.
Eikö olisi siis järkevää varmistaa, että potentiaalinen asiakas viettää leijonanosan ajasta juuri sinun yrityksesi sivuilla? Tähän päämäärään paras väline on runsaasti asiantuntevaa sisältöä tarjoava blogi.
Tiheään tahtiin päivittyvä asiantuntijablogi nousee korkealle Googlen hakutuloksissa, joten potentiaalinen asiakas löytää sen helposti. Kun vielä käytät blogin mahdollisuudet liidien generointiin ja dialogin käymiseen potentiaalisten asiakkaiden kanssa täysimääräisesti hyväksi, olet hyvissä asemissa, kun asiakas alkaa edetä hankintaprosessissaan.
The following two tabs change content below.
Pekka Sahlsten
Pekka työskentelee konsulttina CRM-kehityshankkeiden parissa Crementum Oy:ssä.
Latest posts by Pekka Sahlsten (see all)
- Onko 2014 asiakkaan vuosi? - 02.01.2014
- Asiakkuudenhallinta kuntoon: älä unohda asiakasta! - 05.10.2013
- CRM-hanke kannattaa ottaa vakavasti - 24.05.2013
- Luurikammo on tervettä - 14.04.2011