Mikä pienten yritysten markkinoinnissa menee pieleen, osa 2

Virhe #2: Ammutaan haulikolla joka suuntaan Toinen tyypillinen virhe pienten yritysten markkinoinnissa on, että markkinointipanoksia ei kohdisteta tuloksellisesti, vaan kaikki markkinointiponnistukset hajoavat taivaan tuuliin. Syynä on usein rohkeuden puute keskittyä yrityksen kannalta otollisimpiin segmentteihin siinä pelossa, ettei myyntiä tule tarpeeksi, jos rajaa segmentin tiukasti.  Markkinoinnin kouluttajaa Timo Ropea lainatakseni: “Segmentin tulisi olla niin kapea, että ihan hirvittää. Sitten kun … [Lue lisää…]

Mikä pienten yritysten markkinoinnissa menee pieleen, osa 1

Tehokas markkinointi ei ole helppoa – varsinkaan pienille yrityksille, joiden käytettävissä olevat resurssit ja varat ovat rajallisia. Samat vältettävissä olevat virheet tahtovat toistua monissa yrityksessä vuodesta toiseen. Tässä onkin pienten yritysten markkinoinnin tyypillisiä virheitä esittelevän sarjamme ensimmäinen osa. Virhe #1: Markkinoinnilla ei ole selkeästi määriteltyjä tavoitteita Tavoitteiden asettaminen markkinoinnille pitäisi olla itsestään selvää, mutta eipä se … [Lue lisää…]