Suomen eturivin yritysten verkkosivustot eivät vakuuta markkinointikyvyllään

Kuva: Chris Lawrence / Flickr Olen tässä viime päivinä tutustunut Suomen talouden vetureiden, näiden Koneen, Metson, Cargotecin, Nesteen ja Stora Enson kaltaisten eturivin miljardiluokan yritysten verkkosivustoihin. Voidaan rauhassa todeta, että valtaosalla näistä yrityksistä on erilaisia osin vakaviakin puutteita siinä, miten tehokkaasti verkkosivustot toimivat markkinoinnin välineinä. Mainitsematta mitään yrityksiä nimeltä voidaan löytää useita esimerkkejä, joissa yrityksen … [Lue lisää…]

Mitä pienempi olet, sitä tehokkaammin sinun tulee markkinoida

Omistan itse pienen yrityksen ja teen yhteistyötä enimmäkseen pienten yritysten kanssa.  Kaikilla yrityksillä on rajalliset resurssit, mutta pienillä yrityksillä ne vasta rajalliset ovatkin. Mistä eväät kasvuun? Ajatellaanpa vaikka yhden naisen tai miehen yritystä. Sama henkilö hoitaa yrityksen markkinoinnin, myynnin, tuotannon, kehittämisen ja hallinnon. Yleensä tämä tarkoittaa sitä, että niin kauan kun yrityksellä (= yrittäjällä) on … [Lue lisää…]