Kanadalainen Research in Motion tekee BlackBerry-älypuhelimillaan muikeaa tulosta. Jenkkimarkkinoilla älypuhelinta tarkoittava sana on “BlackBerry”, joten brändin tunnettuus on kohdallaan.
Mielenkiintoisesti BlackBerry on alkanut kiinnosta kuluttajiakin. Mm. Lontoossa asuvalla tyttärelläni oli kaksi vaihtoehtoa uudeksi henkilökohtaiseksi puhelimeksi: iPhone ja BlackBerry, joista hän päätyi jälkimmäiseen.
Itsekin olen odotellut BlackBerryjä Suomen markkinoille, koska pidän tuosta QWERTY-näppäimistöstä. Käytän nyt vanhaa Samsung i600:aa, johon päädyin, koska Nokian vastaavista laitteista en sitten kuullut muuta kuin haukkuja käyttäjiltään. Koskahan mahtaa löytyä BB:lle virallinen edustus Suomesta, niitä kun saa jo melkein mistä tahansa muualta maailmasta, mm. Kamputseasta, Kamerunista, Romaniasta ja Ruotsista. vain muutamia mainitakseni…
Sopii toivoa, että RIM ymmärtää kuitenkin pysyä siinä, mitä osaavat eli älypuhelimissa, eivätkä lähde laajentamaan tuotevalikoimaansa liikaa. Nuo kosketusnäyttö– ja läppämallit panevat kyllä jo hiukan huolestumaan.
Pekka Sahlsten
Latest posts by Pekka Sahlsten (see all)
- Onko 2014 asiakkaan vuosi? - 02.01.2014
- Asiakkuudenhallinta kuntoon: älä unohda asiakasta! - 05.10.2013
- CRM-hanke kannattaa ottaa vakavasti - 24.05.2013
- Luurikammo on tervettä - 14.04.2011