4 Comments

  1. En mä oikeen usko että facebook on se oikee paikka yritykselle käyttää voimavarojaan.En ainakaan tiedä miten näkyminen siellä kääntyy kaupoiksi.Sosiaalisesta mediasta puhutaan paljon, ja ehkä liikaakin.Suurimmalla osalla yrityksistä on kuitenkin parannettavaa: Tuotteessa ja sen tarpeellisuudessa asiakkaalle,Myyntikirjeissä,Myyntipuheissa,Myyntitavoissa,Asiakaspalvelussa,Jälkimarkkinoinnissa,jne,jneJos hoitais noi em.jutut ensin, ja katsoo sitten mitä tekee lisää. Onko se nyt niin hienoa kun twitterissä on 100 seuraajaa, ja facebookissa 400 kaveria, jos kaikki muu on retuperällä?Näkyvillä olemisesta ei vielä saa rahaa

  2. Hmm… Mielenkiintoinen näkökulma Jiikoolta.Loppuviimein yrityksille ongelma on varmasti siinä miten facebook kaverit saadaan muutettua asiakkaiksi tai €uroiksi. Ehkä facebookkia tai muuta sosiaalista mediaa ei pitäisikään ajatella yksinomaan markkinointikeinona, vain enemmänkin työkaluna, jolla on mahdollista syventää suhdetta ostajiin. Koska me kaikki tiedämme että asiakas ostaa mieluummin "kaverilta" kuin tuntemattomalta. On se kaveri sitten oikea tai facebookissa.

  3. Joo, eikä se Facebook kaveri muutu oikeaksi kaveriksi, eikä se suhde niihin käyttäjiin synny, eikä muutu asiakassuhteeksi tuputtamalla. Myyntimies (ainakin uusasiakashankkija) sosiaalisessa mediassa jää helposti ulkopuolelle kun kukaan ei halua kuunnella sitä. Sen sijaan Facebookin kaltainen ympäristö sopii varmaan jollain lailla vanhojen asiakkaiden niputtamiseen ja heidän kanssaan kommunikoimiseen. Myös joku Facebookkiin perustettu VIP-kerho voisi olla hyvä 🙂

  4. Yhteisömediassa ei toimi tuputtaminen senkään vertaa kuin muualla.Asiakassuhteen hoidossa olemme varmasti vasta alussa, mitä tulee yhteisömedian hyödyntämiseen. Hyödyntämättömiä mahdollisuuksia asiakassuhteiden syventämiseen ja arvon luomiseen asiakkaille on varmasti paljon sekä kuluttaja- että yrityspuolella.

Leave a Reply