Donal Dalyn blogikirjoituksessa The 10 Truths of Pipeline Management on erittäin hyvää asiaa myyntisuppilon (sales pipeline) hallinnasta. Osuvimpia pointteja ovat mielestäni mm:
- Myyntisuppiloa pitää täyttää jatkuvasti.
- Virtausnopeus suppilossa on tärkeämpää kuin pelkkä volyymi.
- Myyntisuppilon avulla pystyt ennustamaan tulevaisuuden busineksen tilan paljon paremmin kuin perinteisellä myyntiennusteella.
- Et voi myyjänä luottaa pelkästään markkinointiin liidien generoimiseksi, vaan sinun täytyy jatkuvasti etsiä myös omia myyntikeissejä.
- Oikein täytetyssä myyntisuppilossa on sopivassa suhteessa arvoltaan eri kokoisia myyntiprojekteja.
- Myynnin prosessissa tulisi olla välineet sen arvioimiseen, onko suppilossa tarpeeksi myyntiprojekteja kussakin vaiheessa tavoitteiden saavuttamiseksi
- Vanhentuneet myyntiprojektit, joissa ei ole tapahtunut mitään edistystä esim. 2 kuukauteen, kannattaa siivota kylmästi pois.
The following two tabs change content below.
Pekka Sahlsten
Pekka työskentelee konsulttina CRM-kehityshankkeiden parissa Crementum Oy:ssä.
Latest posts by Pekka Sahlsten (see all)
- Onko 2014 asiakkaan vuosi? - 02.01.2014
- Asiakkuudenhallinta kuntoon: älä unohda asiakasta! - 05.10.2013
- CRM-hanke kannattaa ottaa vakavasti - 24.05.2013
- Luurikammo on tervettä - 14.04.2011