CRM-ostajan opas on ilmestynyt

Crementumin uusi CRM-ostajan opas on ilmestynyt ja ladattavissa maksutta täältä. Opas on tarkoitettu CRM-järjestelmän hankintaa harkitsevan tai hanketta käynnistävän yrityksen liiketoiminnan, myynnin ja markkinoinnin johdolle. Oppaasta on varmasti hyötyä myös CRM-järjestelmän jo hankkineelle organisaatiolle. Oppaassa lähestytään CRM-järjestelmän hankkimista puhtaasti liiketoiminnan näkökulmasta. Teknologiasta emme tässä oppaassa puhu juuri ollenkaan. Käsittelemme oppaassa seuraavia CRM:ään liittyviä aiheita: Mikä … [Lue lisää…]

Asiakkuudenhallinta eli CRM – mistä oikein on kysymys?

Asiakkuudenhallinta eli CRM (Customer Relationship Management) on jo 1990-luvulla suosiota saavuttanut toimintamalli ja liiketoimintastrategia, joka vain vahvistaa asemiaan yritysten toiminnassa myös 2010-luvulla. Yksinkertaistettuna CRM tarkoittaa niitä strategioita ja järjestelmiä, joilla yritys pystyy rakentamaan paremmat suhteet asiakkaisiinsa. CRM – väärin ymmärretty? Hyvin usein CRM ymmärretään vain tietojärjestelmänä, mutta on tärkeä ymmärtää, että CRM on paljon enemmän … [Lue lisää…]