2 Comments

  1. Tämän huomaa itsekin käytännössä. Tutkimalla esimerkiksi Google Analyticsilla huomaa, miten uuden bloggauksen aikaan kävijöitä virtaa sivulle. Tämä ei vielä tietysti todista mitään, koska osa näistä kävijöistä on vain nähnyt bloggauksen linkin esim. twitterissä. Sen sijaan tarkkailtaessa hakusanoja, joilla blogiin saavutaan, huomataan kuinka tehokkaita hyvin kirjoitetut bloggaukset ovat. Haasteeksi tietysti jää saada lukija ottamaan suoraan yhteyttä tai käymään ensin yrityksen kotisivuilla ja ottamaan sitten yhteyttä kauppojen sopimiseksi.

  2. Kiitos Sirkku hyvästä kommentista!Lähes 7-kertainen ero oli tutkimuksessa havaittu nimenomaan hakukoneista tulevassa kävijämäärässä. Linkittävää liikennettä (johon kuuluu blogin säännöllinen lukijakunta) on sitäkin tutkimuksen mukaan yli 2x määrä blogittomaan sivuun verrattuna.Itse olen sitä mieltä, että liikenteen saaminen verkkosivuille ei yleensä ole ongelma. Paljon vaikeampaa on saada kävijät tekemään haluttuja asioita, kun he ovat päätyneet sivuillesi. Siihen ei auta Googlen 50€ mainoslahjakortit.Jos jää passiivisena odottamaan, että potentiaaliset asiakkaat ottavat yhteyttä ostoaikeissa, saattaa tulla nälkä odottaessa. Vaativassa B2B-myynnissä tässä kohtaa tarvitaan toimenpiteitä, joilla saadaan avattua vuoropuhelu asiakkaan kanssa.

Leave a Reply