Kauppalehden Oma Yritys –osiossa kirjoitetaan tänään verotuksen muutoksista otsikolla Verotus 2010 vaatii opettelua. Jutussa viitataan Sopranon selvitykseen, joka julkistettiin joulukuun alussa.
Sopranon kyselyyn vastanneista jopa 28 % sanoo, ettei heillä ole tarpeeksi tietoa tulevasta muutoksesta, ja vain 39 %:n mielestä muutoksesta tiedottaminen on ollut riittävää.
Tässä on mielestäni nyt tilitoimistoilla erinomainen tilaisuus paikata tuota tietovajetta ja samalla hankkia uusia asiakkaita sekä myydä enemmän entisille asiakkaille. Miten? Sisältömarkkinoinnin keinoin:
- – perustamalla asiaa käsittelevän säännöllisesti päivittyvän blogin, jossa voisi hyvien käytännöllisten kirjoitusten lisäksi esimerkiksi vastata yrittäjien kysymyksiin aiheesta
- – kirjoittamalla aiheesta sähköisen oppaan, jonka voi ladata tilitoimiston kotisivulta
- – tarjoamalla tiedonhaluisille tilattavaa säännöllistä sähköistä uutiskirjettä, jossa annetaan hyviä käytännön neuvoja verotuksesta ja muistakin taloushallinnon aiheista
- – lähettämällä myös entisille asiakkaille säännöllisen uutiskirjeen, jossa aihetta käsitellään asiantuntevasti
Muun muassa näillä keinoin asiasta lisätietoa hakevat saadaan houkuteltua keskusteluun tilitoimiston kanssa. Samalla asiantuntijayritys, mikä tilitoimisto mitä suurimmassa määrin on, voi nostaa profiiliaan ja markkinoida asiantuntemustaan.
Saa nähdä riittääkö näinkin perinteisesti toimivalla alalla näkemystä ja uskallusta nykyaikaiseen markkinointiin. Sisältöön perustuva markkinointi vaatii toki paljon vaivannäköä, eikä tuloksia välttämättä nähdä välittömästi. Pitemmällä tähtäimellä investointi kuitenkin kannattaa taatusti.
Pekka Sahlsten
Latest posts by Pekka Sahlsten (see all)
- Onko 2014 asiakkaan vuosi? - 02.01.2014
- Asiakkuudenhallinta kuntoon: älä unohda asiakasta! - 05.10.2013
- CRM-hanke kannattaa ottaa vakavasti - 24.05.2013
- Luurikammo on tervettä - 14.04.2011
Jani Hovila
Oletko päässyt tekemiini tarjouksiin käsiksi? :)Meillä oli juuri pariviikkoa sitten juttua erään tilitoimiston toimarin kanssa markkinoinnista. Ei noista muutoksista niinkään vaan miten tuota muutosta ja siitä aiheutuvaa "pelkoa" voisi hyödyntää.Toivottavasti ei ole sama toimisto… 😉
Pekka Sahlsten
No nyt se kilpailijakin selvisi ;)Minkälaiseen lähetymiseen päädyitte?
Jani Hovila
Ei olla päästy vielä kovin paljon eteenpäin asiassa. Homma taitaa junnata juuri tuossa "ei meidän toimialalla olla koskaan näin tehty" -asiassa.Ehdotin kuitenkin että lähtisimme työstämään hommaa tehokkaalla inbound- ja outbound-markkinoinnin yhdistelmällä, jossa ensimmäiseksi mainitulla olisi suurempi paino.Saa nähdä kuinka käy…
Pekka Sahlsten
Täytyy saada joku tekemään se ensin malliksi tuollakin alalla. (…working on it…)