Mikä pienten yritysten markkinoinnissa menee pieleen, osa 2

Virhe #2: Ammutaan haulikolla joka suuntaan

Toinen tyypillinen virhe pienten yritysten markkinoinnissa on, että markkinointipanoksia ei kohdisteta tuloksellisesti, vaan kaikki markkinointiponnistukset hajoavat taivaan tuuliin. Syynä on usein rohkeuden puute keskittyä yrityksen kannalta otollisimpiin segmentteihin siinä pelossa, ettei myyntiä tule tarpeeksi, jos rajaa segmentin tiukasti.  Markkinoinnin kouluttajaa Timo Ropea lainatakseni:

“Segmentin tulisi olla niin kapea, että ihan hirvittää. Sitten kun alkaa oikein hirvittää, tulee ottaa puolet segmentistä vielä pois.”

Alä yritä virittää liian laajaa verkkoa. Sen sijaan sinun tulee segmentoida asiakkaasi tiukasti ja tiivistää viestisi puhuttelemaan juuri tätä valitsemaasi segmenttiä.

The following two tabs change content below.

Pekka Sahlsten

Pekka työskentelee konsulttina CRM-kehityshankkeiden parissa Crementum Oy:ssä.

Leave a Reply