Virhe #2: Ammutaan haulikolla joka suuntaan
Toinen tyypillinen virhe pienten yritysten markkinoinnissa on, että markkinointipanoksia ei kohdisteta tuloksellisesti, vaan kaikki markkinointiponnistukset hajoavat taivaan tuuliin. Syynä on usein rohkeuden puute keskittyä yrityksen kannalta otollisimpiin segmentteihin siinä pelossa, ettei myyntiä tule tarpeeksi, jos rajaa segmentin tiukasti. Markkinoinnin kouluttajaa Timo Ropea lainatakseni:
“Segmentin tulisi olla niin kapea, että ihan hirvittää. Sitten kun alkaa oikein hirvittää, tulee ottaa puolet segmentistä vielä pois.”
Alä yritä virittää liian laajaa verkkoa. Sen sijaan sinun tulee segmentoida asiakkaasi tiukasti ja tiivistää viestisi puhuttelemaan juuri tätä valitsemaasi segmenttiä.
Pekka Sahlsten
Latest posts by Pekka Sahlsten (see all)
- Onko 2014 asiakkaan vuosi? - 02.01.2014
- Asiakkuudenhallinta kuntoon: älä unohda asiakasta! - 05.10.2013
- CRM-hanke kannattaa ottaa vakavasti - 24.05.2013
- Luurikammo on tervettä - 14.04.2011