Petteri Laine on kirjoittanut Yrittäjälinjan blogiin erinomaisen kirjoituksen Teollisuus sukeltaa, mutta palveluissa on mahdollisuus:
Menestyäkseen teollisuusyritysten, erityisesti vientiyritysten, on muutettava suhtautumista palveluliiketoimintaan. Yritykset eivät voi rakentaa menestystään pelkkien tuotteiden jakeluun ja odottamiseen suhdanteen kääntymisestä. Osaamista pitää laajentaa palveluihin ja ratkaisukokonaisuuksiin, jotka helpottavat loppuasiakkaan arkea, niin taantumassa kuin sen ulkopuolellakin.
Muutos ei synny kuitenkaan helposti – ennen kaikkea tarvitaan asennemuutosta ja palveluiden myynnin osaamista. Lue lisää…
Anonyymisti kirjoittava Palveluyrittäjä taas kirjoittaa omassa blogissaan jälleen hienosti otsakkeella Rakasta rutiineja siitä, kuinka myynnin ja markkinoinnin tulisi perustua rutiineihin.
Jokaisessa yrityksessä on töitä, joita täytyy hoitaa päivästä toiseen. Sellaiset työt hoituvat usein rutiinilla. Päivittäisiin töihin kuuluvat mm. johtaminen, myynti, markkinointi ja tuotekehitys. Hoituvatko sinun yrityksesi tärkeät työt rutiinilla, vai improvisoitko päivästä toiseen? Lue lisää…
Pekka Sahlsten
Latest posts by Pekka Sahlsten (see all)
- Onko 2014 asiakkaan vuosi? - 02.01.2014
- Asiakkuudenhallinta kuntoon: älä unohda asiakasta! - 05.10.2013
- CRM-hanke kannattaa ottaa vakavasti - 24.05.2013
- Luurikammo on tervettä - 14.04.2011