4 Comments

  1. Täyttä totta. Turhia tarjouksia ei kannata kylvää maailmalle ja vain potentiaalisiin tapauksiin kannattaa tuhlata aikaa ja voimavaroja.

  2. Tuntuu itsestään selvältä, eikö totta? Mutta, kun myyntijohto mittaa vääriä asioita ja myyjät koettavat päätyökseen näyttää ahkerilta,saadaan juuri sitä, mitä mitataan. Myyjät roikottavat "myyntisuppilossa" kuolleena syntyneitä myyntiprojekteja, eikä myyntijohtokaan uskalla siivota projekteja, koska usein tällöin pipelinesta katoaisi yhtäkkiä valtaosa. Ja mitäs sitten sanotaan toimarille jne…

  3. Täysin totta, että jotkut tarjoukset ovat ajan että resurssien haaskausta. Kuitenkin ylläpitääkseni yrityskuvaa olen sortunut tekemään tarjouksen myös ns. ”ei koskaan myyntiä tapauksille”. Tosin jos tarjous on formaatissa, ei siitä suurta vaivaa ole 🙂

  4. Itse asiassa, pyrin välttämään tarjousten tekemistä. OK, tiedän että enemmistö lukijoista toteaa tässä kohtaa, "häh, tuo kaveri ei ainakaan osaa tehdä kauppaa!"Miksi sanon näin? Syy on, että kun annat tarjouksen asiakkaalle, menetät käytännössä kontrollin. Miten voi kauppaa tehdä ilman tarjouksia? Ei aina voikaan, mutta viimeksi tänään tein kaupan, jonka sovimme keskustelemalla samalla, kun kirjoitin hinnan tussitaululle. Sitten asiakas totesi, "lähetä lasku" ja löimme kättä päälle. Ei tarjousta, ei kaupan kloausausta eikä muitakaan "pakollisia" myynnin vaiheita.

Leave a Reply