6 Comments

  1. Olen samaan mieltä, että hakukoneoptimointi, sosiaalisen median optimointi ja analytiikka näyttelevät merkittävää roolia nykyisin verkkomarkkinoinnin areenalla. Tämä tulisi mielestäni ottaa huomioon jo tuotteen, palvelun ja jopa yrityksen nimeä valittaessa. Etenkin silloin, jos tähtäimessä on kansainväliset markkinat. Yksinkertaisesti avainsanojen googlaaminen auttaa näkemään miten vaikeaa sanan "valtaaminen" itselleen on.

  2. Jesse, kiitos hyvästä kommentisra. Tuotteen, palvelun ja yrityksen nimeämisessä tulee tosiaan ottaa huomioon verkkonäkyvyys. Mutta toisaalta, ei kai esim. yrityksen kotisivujen osoitteen tarvitse olla sama kuin yrityksen nimi? Olennaistahan hakuoptoimoinnin kannalta on valita kotisivun osoitteeksi sellainen nimi, joka auttaa sitä löytymään.Mutta, loppujen lopuksi ei kuitenkaan kaikesta optimoinnista, analysoinnista jä löydettääyydestäkään ole mitään hyötyä, jos sisältö on surkeaa.

  3. Hyvä kommentti Pekka. Sisältö on oltava kunnossa, ja liiketoiminnan on näytettävä elävältä myös verkossa. Elossaolon huomaa pulssista. Verkossa pulssi on twittauksia, kommentteja, blogipäivityksiä yms. 2010-luvun verkkonäkyvyyteen tarvitaan mielestäni yksilöitä, jotka heittäytyvät peliin omalla nimellään ja naamallaan. Tämä ei onnistu pakottamalla, vaan työyhteisöstä, tekemisestä ja tuotteista täytyy olla aidosti ylpeä, jolloin verkkossa toimimisesta tulee luonnollinen osa markkinoilla oloa. Ennen oli vuoropuhelu vain myyntiputkessa olevien asiakkaiden kanssa, nyt vuoropuhelua täytyy käydä avoimesti kohderyhmän kanssa.

  4. Tommi, olet oikeassa! Jos yrityksellä on vain staattiset kotisivut, mistä ylipäänsä tietää, että yrityksellä on toimintaa? Verkossa on paljon monta vuotta sitten unohtuneita sivustoja.Oma yritykseni ei kylläkään juuri nyt ole paras esimerkki… lupaan parantaa tapani – pian.

  5. Pekka.. Sivustosi aiheet on mukavaa luettavaa ja samalla hyödyllistä..Eli tämä sivustosi on hyvä esimerkki, siis positiivisesti!

Leave a Reply