Sosiaalinen eli yhteisömedia on oiva väline asiantuntijalle markkinoida asiantuntemustaan.Tässä pikainen yhteenveto siitä, miten kiireisin asiantuntijamarkkinoijan kannattaa aloittaa yhteisömedian käyttö:
- Luo LinkedIn-profiili itsellesi ja yrityksellesi. Katso mallia vaikkapa LinkedIn:in omasta yritysprofiilista.
- Luo itsellesi Twitter-tili.Linkitä sitten LinkedIn-profiilisi ja Twitter-profiilisi toisiinsa. Kun kirjoitat jotain Twitteriin, lisää perään “#in”, jolloin viesti kaiuttuu automaattisesti LinkedIn-statuspäivityksenä. Lisää vielä sähköpostiallekirjoitukseesi linkit LinkedIn- ja Twitter-profiileihisi.
- Kun tuotat asiakkaille sopivaa esitysmateriaalia tai muita dokumentteja (white paperit, pikaoppaat jne.), lataa ne SlideShareen sen sijaan, että lähettelisit liitteenä sähköpostissa tms.. Sieltä ne löytyvät helposti ja niitä on helppo jakaa´edelleen tai upottaa vaikka kotisivuillesi tai blogiisi.
- Pystytä asiantuntijablogi ja päivitä sitä säännöllisesti ja riittävän usein (1 krt/vko tai useammin).
Näillä toimenpiteillä alkaa asiantuntemuksesi laajentaa jatkuvasti näkyvyyttään verkossa, ja varsin pian huomaat, että olet varsin korkealla myös Google-hakutuloksissa, kun potentiaaliset asiakkaat hakevat erikoisalaasi liittyviä asioita.
The following two tabs change content below.
Pekka Sahlsten
Pekka työskentelee konsulttina CRM-kehityshankkeiden parissa Crementum Oy:ssä.
Latest posts by Pekka Sahlsten (see all)
- Onko 2014 asiakkaan vuosi? - 02.01.2014
- Asiakkuudenhallinta kuntoon: älä unohda asiakasta! - 05.10.2013
- CRM-hanke kannattaa ottaa vakavasti - 24.05.2013
- Luurikammo on tervettä - 14.04.2011